Zalety i wady outsourcingu

Zalety i wady outsourcingu

W naszym artykule zastanowimy się krótko nad zaletami, ale również nad wadami outsourcingu. Zacznijmy od zalet. W takim wypadku wiele osób wymienia tylko zalety mówiąc, iż takowy układ, w którym część prac danej firmy wykonuje inna na zlecenie tej pierwszej wad nie posiada. Oczywiście wszędzie, a więc i tu możemy takowe wady znaleźć. Ale jak już wspominaliśmy zaczniemy od spraw określanych, jako zalety. Przede wszystkim mowa tu o oszczędnościach. Zlecając wykonanie prac biurowych czy na przykład prowadzenie księgowości firmom zewnętrznym oszczędzamy z jednej strony na pensji dla pracownika, którego trzeba by zatrudnić do takowego zadania, a z drugiej strony na zakupie odpowiedniego sprzętu w tym sprzętu biurowego i komputerowego oraz oprogramowania. Wszystko to wypada automatycznie z prognozy kosztów. Pozostaje nam tylko zapłacić abonament za prowadzenie naszych spraw przez firmę zewnętrzną. Poza tym oszczędzamy czas. W przypadku, gdy prowadząc jednoosobową formę działalności gospodarczej wszystko musimy zrobić samodzielnie takowe rozwiązanie może być znakomitym pomysłem. Jakie mogą być na koniec wady? Otóż, jeżeli źle wybierzemy firmę, której zlecimy księgowość czy tym podobne sprawy możemy mieć problem, z jakością lub terminowością danej pracy. Warto, więc wybierać rozsądnie. Tak czy inaczej wiele przemawia za outsourcingiem.